Πολιτική απορρήτου

Το cheapingchip contests χρησιμοποιεί την υπηρεσία αποστολής email και μαζικών email Mailchimp και την υπηρεσία σύλλεξης πληροφοριών SurveyMonkey, χρησιμοποιεί την υπηρεσία StatCounter για μαζική καταγραφή στατιστικών (traffic) του website και χρησιμοποιεί Google Analytics και Google Adsense.

 

Α. Προσωπικά Στοιχεία

 

1. cheapingchip

α.) Η cheapingchip, η επιχείρηση που διαχειρίζεται το cheapingchip contests, συλλέγει τα ακόλουθα προσωπικά στοιχεία. 

Όνομα Facebook (για την είσοδο χρήστη στο cheapingchip contests).

Email (για την ενημέρωση χρήστη για πολύ σημαντικά θέματα, όπως παύση ή λήξη του cheapingchip contests).

Ονοματεπώνυμο (για την παραλαβή ενός δώρου και τη συμμετοχή ως προσκεκλημένος σε παιχνίδι σε φυσικό χώρο – προαιρετική λειτουργία).

β.) Η cheapingchip δεν πρόκειται να διαμοιράσει σε τρίτους τα προσωπικά στοιχεία που παρέχονται από τους συμμετέχοντες, δηλαδή το email, το ονοματεπώνυμο και το όνομα Facebook.

Λοιπά στοιχεία τα οποία προκύπτουν από τις απαντήσεις στις ερωτήσεις των διοργανωτών, όπως οι προτιμήσεις και επιλογές του κάθε χρήστη, δύναται να χρησιμοποιηθούν, τόσο από τη διοργανώτρια επιχείρηση όσο και από την cheapingchip, όχι με ταύτιση ανά άτομο, αλλά ως γενικά συμπεράσματα τάσεων και προτιμήσεων του συνόλου των ερωτηθέντων.

Η cheapingchip δεν πρόκειται να διαμοιράσει ξεχωριστά του κάθε ενός χρήστη τα στοιχεία προτίμησης και τις επιλογές.

γ.) Η cheapingchip δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία επικοινωνίας των συμμετεχόντων για περαιτέρω δική της επικοινωνία marketing στο μέλλον, χωρίς την άδεια του κάθε συμμετέχοντα στους διαγωνισμούς και τις δραστηριότητες – η επικοινωνία η οποία πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της συμμετοχής σε κάποιον διαγωνισμό χαρακτηρίζεται στους όρους χρήσης.

 

2. SurveyMonkey

α.) Το SurveyMonkey συλλέγει προτιμήσεις χρηστών, με τη μορφή έρευνας.

Στις περισσότερες των περιπτώσεων συλλέγει και το όνομα Facebook του ερωτηθέντα. Ενδέχεται σε ορισμένες έρευνες να ζητάται και το email του ερωτηθέντα.

Τα στοιχεία τα οποία προκύπτουν από τις απαντήσεις στις ερωτήσεις των ερευνών, όπως οι προτιμήσεις και επιλογές του κάθε χρήστη, δύναται να χρησιμοποιηθούν, τόσο από την επιχείρηση που διεξάγει την έρευνα όσο και από την cheapingchip, όχι με ταύτιση ανά άτομο, αλλά ως γενικά συμπεράσματα τάσεων και προτιμήσεων του συνόλου των ερωτηθέντων.

β.) Η cheapingchip δεν πρόκειται να διαμοιράσει ξεχωριστά του κάθε ενός χρήστη τα στοιχεία προτίμησης και τις επιλογές.

Σε περίπτωση που η έρευνα συντάσσεται για λογαριασμό τρίτου, προσωπικά στοιχεία δεν παραδίδονται σε αυτόν.

γ.) Υπάρχει η περίπτωση κάποιος διαγωνισμός να βασίζεται στην απάντηση των ερωτήσεων μιας έρευνας. Κάθε διαγωνισμός ο οποίος είναι του τύπου αυτού θα φέρει στη σελίδα του και στην ανακοίνωση της αρχικής σελίδας, ή όποιας σελίδας ανακοινωθεί, το διακριτικό “SurveyMonkey”.

Στην περίπτωση αυτή, μια διοργανώτρια επιχείρηση ίσως ζητήσει να ανακοινώσει τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, εκθέτοντας τα γενικά στοιχεία σε κοινή θέα. Σε περίπτωση που ισχύει αυτός ο ειδικός όρος χρήσης, αυτός θα αναγράφεται στη σελίδα του διαγωνισμού, σε διασύνδεση με την ένδειξη “ειδικοί όροι χρήσης”.

Οι διαγωνισμοί που βασίζονται στο Surveymonkey δεν παραδίδουν προσωπικά στοιχεία στον διοργανωτή.

 

Β. Newsletter

1. Τα στοιχεία που συλλέγονται για το newsletter του cheapingchip contests είναι το email.

2. Η cheapingchip, η επιχείρηση που διαχειρίζεται τους διαγωνισμούς, δεν πρόκειται να διαμοιράσει σε τρίτους τα προσωπικά στοιχεία που παρέχονται από τους εγγραφόμενους στο newsletter.

3. Η cheapingchip δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία επικοινωνίας των συμμετεχόντων για περαιτέρω δική της επικοινωνία marketing στο μέλλον, χωρίς την άδεια του κάθε συμμετέχοντα στους διαγωνισμούς – η επικοινωνία η οποία πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της συμμετοχής στο cheapingchip contests χαρακτηρίζεται στους όρους χρήσης.

 

Όσα στοιχεία που δίνονται από τον χρήστη για την εγγραφή στο newsletter ΔΕΝ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ ή τρίτους.

Όλες οι εγγραφές του newsletter και των πιστοποιημένων χρηστών βρίσκονται μόνο στο σύστημα μαζικής επικοινωνίας Mailchimp. Η cheapingchip δεν διατηρεί αρχείο εγεγραμμένων.

 

Γ. Διαφήμιση

Το cheapingchip contests χρησιμοποιεί και διαφημίσεις του δικτύου Google AdSense. Την πολιτική προστασίας και χρήσης δεδομένων του Google AdSense μπορείτε να δείτε εδώ.

Η cheapingchip έχει απεπιλέξει τις επιλογές του λογαριασμού της AdSense για τα ακόλουθα:

α) – Διαφημίσεις βάσει ενδιαφέροντος – εμφάνιση διαφημίσεων βάσει των κατηγοριών ενδιαφέροντος χρήστη και αποδοχή της χρήσης πληροφοριών επίσκεψης από τον ιστότοπό μου για τη δημιουργία κατηγοριών ενδιαφέροντος.

β) – Διαφημίσεις τρίτων – χρήση πληροφοριών κοινού του διαφημιζόμενου για την προβολή πιο σχετικών διαφημίσεων στους ιστοτόπους μου.

γ) – Κοινωνικές διαφημίσεις – εμφάνιση δυνατοτήτων που σχετίζονται με την επισήμανση +1 και κοινωνικών σχολιασμών στις διαφημίσεις.

Παρόλα αυτά, για την καλύτερη προστασία της ανωνυμίας στο διαδίκτυο συστήνεται η ανάγνωση του άρθρου, όπως και η εν γένει προσαρμογή της διαδικτυακής συμπεριφοράς βάσει των συμβουλών του αυτού άρθρου (ή άλλων σχετικών άρθρων που υπάρχουν στο διαδίκτυο). Οι συμβουλές αυτές δεν ισχύουν μόνο για το cheapingchip.gr αλλά πιθανώς και για κάθε τόπο στο διαδίκτυο.

Επίσης, θα ήταν ορθό να σημειώσουμε ότι η παράγραφος 8. του άρθρου της άνω διασύνδεσης διαπραγματεύεται την ανωνυμία στο διαδίκτυο και όχι την ασφάλεια σε αυτό. Είναι στην κρίση (μέσω της αναζήτησης πληροφοριών και απόψεων) του κάθε ατόμου για να αποφασίσει εάν τα δυο αυτά είναι αλληλένδετα ή ανεξάρτητα.

 

Δ. Cookies

Η cheapingchip δεν χρησιμοποιεί δικά της cookies. Τα cookies τα οποία χρησιμοποιούνται είναι εκείνα που η Google χρησιμοποιεί για τις συνήθεις λειτουργίες της (περιλαμβανόμενα και τα cookies του Analytics), τα cookies του StaCounter, τα cookies του Mailchimp (για τις σελίδες που έχουν φόρμα Mailchimp ή τις σελίδες που είναι του Mailchimp), και τα cookies του SurveyMonkey (για τις σελίδες που έχουν φόρμα SurveyMonkey ή τις σελίδες που είναι του SurveyMonkey)..

 

Ε. Πολιτικές απορρήτου τρίτων

Αυτές είναι οι πολιτικές απορρήτου του Google, του StatCounter, του Mailchimp, και του SurveyMonkey.

 

 

Η. Ενημέρωση σχετικά με το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων

Σημείωση του συγγραφέα :

Κάθε website έχει τα δικά του στατιστικά. Αυτά είτε προσφέρονται από μια ανεξάρτητη υπηρεσία τρίτου, ως επιπρόθετο (addon/widget) στο website από τον κάτοχο του website, είτε προσφέρονται από τον πάροχο της διαδικτυακής φιλοξενίας (web host) ως μέρος της υπηρεσίας της φιλοξενίας (συνήθως χρησιμοποιώντας μια web υπηρεσία τρίτου ή μια web εφαρμογή τρίτου).

Επίσης, τα περισσότερα websites χρησιμοποιούν επιπρόσθετα traffic analytics, όπως το Google Analytics.

Τέλος, πολλά websites χρησιμοποιούν διαφήμιση διαδικτυακών δικτύων διαφήμισης, όπως της Google, της Microsoft και άλλων.

Για τα στατιστικά ενός website είναι κάπως πολύπλοκο να τα εμποδίσεις να καταγράφουν τις κινήσεις σου μέσα στο website. Ορισμένα elite n’ expensive στατιστικά καταγράφουν τα πάντα, όπως το που και πότε έκανες δεξί κλικ, σε πόσα κλάσματα του δευτερολέπτου το ακύρωσες, πότε μετά έκανες πάλι δεξί κλικ, και πόσες φορές πάτησες με τσατίλα το κουμπί γιατί το μενού δεν εμφανιζόταν σωστά και γιατί πριν μισή ώρα έμαθες ότι κάτι ακυρώθηκε που το περίμενες πως και πως. Και ότι έκανες εκατόν πενήντα εφτά κυκλάκια το ποντίκι, σε αυτά, αυτά, και αυτά τα μέρη της σελίδας, γιατί μιλούσες στο τηλέφωνο και το χέρι σου έκανε μηχανικές κυκλικές κινήσεις κρατώντας το ποντίκι. Ή ότι έκανες μια τόσης διάρκειας παύση κατά την επίσκεψη στη σελίδα, το οποίο το συμπέραναν από … την παύση μέχρι να πιάσεις ξανά το ποντίκι.

Τι εννοώ με όλα αυτά. Είναι προφανές ότι υπάρχει η δυνατότητα από ορισμένα στατιστικά να προκύψουν (αληθή ή άκυρα, δεν έχει σημασία) ορισμένα παράπλευρα συμπεράσματα. Λόγου χάρη και με χιούμορ διδόμενο, αν η παύση που έκανες ήταν διόμιση λεπτά, τότε στην περίπτωση που πήγες μέχρι την κουζίνα για να βάλεις νερό και γύρισες αμέσως, και αν υποθέσουμε ότι η μέση διάρκεια για να πάρεις ένα ποτήρι και να βάλεις νερό είναι είκοσι δευτερόλεπτα, τότε περπατούσες κοντά δυο λεπτά για να πας, να έρθεις, και να πιεις μια γουλιά νερό. Αν το μέσο χαλαρό περπάτημα του ανθρώπου, της ηλικίας που δήλωσες ότι είσαι κατά την εγγραφή σου στο website ή της ηλικιακής ομάδας που υποθέτουν από άλλα συνδιαστικά στατιστικά ότι είσαι, είναι τρία χιλιόμετρα την ώρα, τότε η απόσταση από τον υπολογιστή στην κουζίνα σου είναι εκατό μέτρα. Συνεπώς, και για την περίπτωση όπου κάθεσαι στο δωμάτιο που είναι το κοντινότερο στην κουζίνα, για να πας στο σαλόνι θες πατήνι. Και αν είναι το μακρύτερο, τότε το σπίτι σου είναι περίπου δέκα χιλιάδες τετραγωνικά. Και μη συνεχίσω, θα σκιαγραφούμε για μέρες.

Κατάλαβες, πάντως.

Ποιό από τα websites που επισκέπτεσαι κάνει ανάλογες υποθέσεις για σένα δεν θα γινόταν να το μάθεις. Και πού τους είναι χρήσιμες ίσως να μην γινόταν να το μάθουν ούτε και οι ίδιοι. Επίσης, κάποιο website το οποίο χρησιμοποιεί τόσο elite στατιστικά δεν θα σου το πουν, δηλαδή δεν θα σου πουν ότι αγόρασαν και χρησιμοποιούν το πακέτο 8 της υπηρεσίας τάδε, παρά θα πουν ότι χρησιμοποιούν την υπηρεσία τάδε. Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι κάπως έτσι. Κανείς μας δεν ξέρει αν το website καταγράφει τις πλήρεις κινήσεις του ποντικιού, βέβαια αυτό υπάρχει τρόπος να το υποθέσεις και να το καταλάβεις. Αρκεί να είσαι προγραμματιστής.

Άποψή μου είναι ότι δεν έχει και τόση σημασία, καθώς το ζήτημα είναι πολιτισμικό.

Μιλώντας για την ουσία, φαντάσου ότι είναι πολύ δύσκολο για κάθε επιχείρηση για μελέτη του καθενός μας σε προσωπικό επίπεδο, με αναλύσεις και υπολογισμούς και πιθανότητες. Αυτά θα ήταν μόνο μελήματα είτε ενός κυκλώματος ή κακόβουλου ιδιώτη που σε έβαλε στο μάτι, είτε της αστυνομίας αν σε έβαλε στο μάτι. Κάτι άλλο θα ήταν απλώς κουφό και κατά μια έννοια ουτοπικό, άνευ χρηστικής αξίας.

Τι κάνουν, λοιπόν, τα στατιστικά σε μια σελίδα;

Από επιχειρηματικής σκοπιάς, θέλεις να δεις πόσοι επισκέπτονται τη σελίδα σου. Και όχι μόνο από επιχειρηματικής σκοπιάς.

Τα στοιχεία που λαμβάνονται, ή που μπορούν να ληφθούν, περιλαμβάνουν (και δεν περιορίζονται σε αυτά) τον browser που χρησιμοποιείς (είναι Opera, ή είναι κάτι άλλο;), τον τύπο της συσκευής (και τη μάρκα, σε ορισμένες περιπτώσεις στατιστικών) που χρησιμοποιείς, από ποιά σελίδα μπήκες στο site (ποιό link ακολούθησες για να εισέλθεις, ήταν μια δημοσίευση στο Facebook, ήταν μια διαφήμιση που πρόσφατα κυκλοφορεί στο Youtube, ή ήταν ένα άρθρο που έγραψε για το website κάποιο web zine;), πόσο κάθησες σε αυτή την σελίδα (ήταν ενδιαφέροντα τα όσα έβλεπες ή τα προσπερνούσες με χάρη κοιτώντας την ώρα για να κλείσεις στα γρήγορα τον υπολογιστή αφού χτυπήσει το τηλέφωνο και πας για καφέ;). Καταλαβαίνεις, μικρά στοιχεία που δηλώνουν την χρησιμότητα μιας σελίδας και την ενασχόληση του επισκέπτη με τα περιεχόμενά της. Υποθέσεις, όλοι κάνουμε.

Αν έχεις αμφιβολίες για τα στατιστικά ενός website, θα ήταν καλό να δεις τι στατιστικά έχουν (ποιός είναι ο πάροχος της υπηρεσίας, και τι όντως στατιστικά έχουν). Αμφιβάλλω, πάντως, το ότι websites με κακόβουλο και βλαβερό (τεχνικά ή περιεχομένου) περιεχόμενο θα χρησιμοποιούν κάποια στατιστικά ή analytics (καθώς κατά το πλείστον οι υπηρεσίες αυτές δηλώνουν ότι δεν αποδέχονται και διακόπτουν τη χρήση τους σε ανάλογα websites).

Για ορισμένες υπηρεσίες αυτά είναι γνωστά. Λόγου χάρη, το Google Analytics θέτει συγκεκριμένα τι στατιστικά κρατάει από τις επισκέψεις των σελίδων.

Και οι διαφημίσεις διαδικτυακών δικτύων διαφήμισης έχουν στατιστικά χρήσης, ανάλογα με τους περιορισμούς που ο κάτοχος του website θέτει. Το cheapingchip contests έχει απεπιλέξει (απενεργοποιήσει) ορισμένα χαρακτηριστικά, καθώς δεν επιθυμεί να είναι τόσο στοχευμένο στην αναγνώριση του χρήστη ώστε αυτό να του αποφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση έσοδου από εκείνες. Ένας τεχνικός λόγος γι’αυτό είναι ότι η κάθε σελίδα του website εμφανίζεται σχετικά γρηγορότερα σε σχέση με μια σελίδα η οποία πραγματοποιεί βαθύτερες καταγραφές στατιστικών.

Για τη χρήση και ανάλυση των στατιστικών, θα ήθελα να πω ότι τόσο το Google Analytics όσο και το Statcounter λαμβάνουν δεδομένα ανώνυμης υφής για τη χρήση ενός website. Τα δεδομένα αυτά βοηθάνε τους κατόχους του website στο να το βελτιώνουν.

Οι διαφημίσεις, συνήθως, λαμβάνουν πιο προσωπικά δεδομένα, και όχι τόσο ανώνυμα. Έτσι και ίστανται πετυχημένες, ότι δηλαδή το θέμα της διαφήμισης θα σου είναι κάπως ή πολύ ενδιαφέρων, και ότι δεν θα βλέπεις διαφημίσεις ότι να’ναι (στο cheapingchip contests, έτσι θα βλέπεις…).

Και τέλος, θα πω ότι υπάρχουν τρόποι να μη βλέπεις διαφημισείς, αν θέλεις, όπως και να μη συμμετέχεις στα διάφορα analytics τα οποία κάθε website χρησιμοποιεί.

Για τις διαφημίσεις, θα πρέπει να επιλέξεις να μη συμμετέχεις (opt out) σε κάθε δίκτυο ξεχωριστά. Και για τα analytics θα πρέπει να μη συμμετέχεις σε κάθε analytic ξεχωριστά.

Μια λύση γι’αυτό είναι τα browser plugins τα οποία δεν επιτρέπουν τη χρήση scripts. Ένα παράδειγμα είναι το NoScript, για Firefox. Μα ας γνωρίζεις ότι αν χρησιμοποιείς script blocker τότε ίσως ορισμένες σελίδες που τώρα λειτουργούν κανονικά, τότε να μη λειτουργούν και να πρέπει να ρυθμίσεις το blocker ή να το διαγράψεις από τα extensions/addons.

Μια άλλη λύση (όχι απορρήτου προσωπικών δεδομένων, αλλά ασφάλειας – καθώς το θέμα του απορρήτου το αντιμετώπισα ως θέμα ασφάλειας και όχι πολιτικής/υπαρξιακής θέσης) είναι να καθαρίζεις τα cookies και το ιστορικό περιήγησης τακτικά.

Μια τρίτη λύση, είναι να μη σκας για κάτι καθώς πρόκειται για ένα πολιτισμικό θέμα.

Μια τέταρτη λύση είναι να μην περιηγείσαι στο διαδίκτυο.

Μια πέμπτη λύση είναι να το ψάξεις λιγάκι στο διαδίκτυο, και να πειραματιστείς με διάφορα browser plugins για διάφορες λειτουργίες που δεν θα ήθελες να συμμετέχεις, δικαιωματικά.

Ρίξε, αν θέλεις, μια ματιά σε αυτό το link.
http://www.networkadvertising.org/choices/

Τελευταία ανανέωση : 20/02/2017